گنجینه پنهان در سینه یاران
جمع آوری خاطرات شهداء و ایثارگران کوی نیرو
درباره وبلاگ


به وبلاگ گنجینه پنهان خوش آمدید. ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری شما می توانید از ادامه دهندگان آن باشید، همت کنید... از همه‌ی یاران تقاضا می‌کنیم که خاطرات خودشان را دریغ نکنند؛ زیرا دریغ ‌کردن خاطرات به نوعی به فراموشی‌ سپردن دوران جنگ است.
نويسندگان

تنگه هرمز

نوشتن جزوات فرهنگی و سیاسی یکی از فعالیت هایی بود که علیرغم ممنوعیت و کمبود کاغذ و خودکار، با جدیت دنبال می شد. دوستان در نگهداری و مخفی کردن آنها نهایت دقت را بکار می بردند ولی گاهی پیش می آمد که بدنبال یک غافل گیری و یا در جریان یک تفتیش یک جزوه لو می رفت. ...



ادامه مطلب ...

16. عبدالامیر سروش نژاد

5. کیوسک

مردم در نبرد با رژیم شاه بودند کسی نمي دانست چه خواهد شد. شب بود و جوانان کوی نیرو دست به تظاهرات زدند و بطرف صد دستگاه که نزدیک چهارشير(میدان شهید بندر) واقع بود رفتند. با جوانان صد دستگاه که بصورت خودجوش اتحاد خوبی درست شد و دوستان یادشان است که در چند کیلومتری اهواز مقابل آتیشا، محل فحشا و فساد بود و موجب ناراحتی مردمی شده بود که در مسیر زندگی می کردند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 21:46 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

امام علی (ع) – نهج البلاغه – حکمت ۴۷۴

وَ قَالَ علیه السلام: مَا اَلْمُجَاهِدُ اَلشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ، لَکَادَ اَلْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ اَلْمَلاَئِکَةِ.

حکمت ۴۷۴ در باره ارزش عفّت و پاکدامنى

فرمود: پاداش مجاهد شهید در راه خدا، بزرگ‏تر از پاداش عفیف و پاکدامنى نیست که قدرت بر گناه دارد و لی پاکدامنی پیشه می کند، همانا نزدیک است که عفیف و پاکدامن، فرشته ‏اى از فرشته ‏ها شود.

18- احمد صادقی

1. ایشان بسیار در کار روزمره منظم بودند و هر کاری را به صورت علمی آن انجام می دادند. در خانه فردی بسیار متین و آرام بودند. در کار خانه بسیار کمک می کردند و مادرم می گویند هر کاری را که به ایشان می گفتند سریع انجام می داد. یادم می آید که چند روزی در تابستان به برق کاری مشغول شده بودند و هنگامی که دستمزد خود را می گرفت ، آن را در خانه هزینه می کرد و هیج موقع دستمزد کار خود را برای خود برنمی داشت. مادرم می گوید در روز آخری که می خواست به خدمت سربازی برود، آیفون درب باز کن برای خانه خرید و گفت من این آیفون را نصب میکنم که شما برای در باز کردن اذیت نشوید.

16. عبدالامیر سروش نژاد

4. سه راهی بزرگ

درگیری هایانقلاب به اوج خودش رسیده بود. از آنجا که اسلحه نداشتیم، باید فکری می کردیم و برای مقابله با نیروهای شاه دست به تحرکی می زدیم. روزی به یکیاز خیابان های مرکز شهر(اهواز) رفته بودم. در کنار پیاده رو کتاب فروشی بساط گذاشته بود.



ادامه مطلب ...

16. عبدالامیر سروش نژاد

3.کلت رولور

انقلاب داشت به پیروزی نزدیک می شد اسلحه به دست مردم رسیده بود.در کمد لباس خانه ما اسلحه ای پنهان کرده بودیم. به مادرم گفتم کلید کمد را به هیچکس نمی دهی. ساعت بین 8/30 تا 9 شب بود که زنگ خونه بصدا در اومد.



ادامه مطلب ...

16- عبدالامیر سروش نژاد

  1. سلام اشلونچ!

یک روز یکی از بچه های مسجد به من گفت اگه بتونی ممرضا (محمدرضا مروانی) رو طوری عصبانی کنی، که بیافته دنبالت ، یک جایزه پیش من داری. این کار خیلی سختی بود، ...



ادامه مطلب ...

ایستاده از چپ: علی خانی . شهید نار حیاوی اهوازی . سید حمید(کمال)جعفری . ؟؟؟ . ؟؟؟. ؟؟؟ . ؟؟؟

نشسته از چپ: ؟؟؟ . شهید مسعود راکی پور . شهید عبدالحسین دنیوی زاده . ؟؟؟ . ؟؟؟ . رضا نظرپور . فرید کنعانی

اگر دوستان درباره این عکس توضیحی یا خاطره ایی دارند لطفا ارسال کنند .

خیابان شریعتی (30 متری) تقاطع شهید عظیم تصویر شهید عبدالحسین دنیوی زاده

نوشتیم تا شاید دیگران بخوانند و عمل کنند ولی اکنون باید خودم بخوانم و عملکردم رو بسنجم!

آیا آنچه را از دیگران خواسته ام خودم انجام داده ام!!!

بقیه اش رو ببینیم !!!

خسرو خان یا همان حسن! چرا اینطور نگاه میکنی بابا ما هم هستیم میاییم کمک!

تو فقط لب تر کن ما ...

شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 2:16 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

عکس های ارسالی از فرخ عراقی

کارت کتابخانه مسجد که توسط مهرداد زنگنه صادر شده بود.


ادامه عکس ها را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب ...
شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 1:53 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

فضایل ماه رجب و اعمال شب و روز آن

ابن بابویه از سالم روایت کرده است که گفت: در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(علیه السلام)رسیدم. وقتی نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‏اى؟ گفتم:نه والله، اى فرزند رسول خدا. فرمود که آنقدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر از خدا کسى نمى‏داند، به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و گرامی داشتن روزه دار را در این ماه بر خود واجب گردانیده است.
پس گفتم: یابن رسول الله! اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن نائل مى‏گردم؟ فرمود: اى سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر کس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر کس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند. و بدان که براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده که اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.

برگرفته از مفاتیح الجنان

بسمه تعالی

روز سه شنبه 09/02/1393 به مناسبت سالگرد شهید نار حیاوی اهوازی در مسجد دوازده امام کوی نیروی اهواز ، با حضور اهالی و همسنگران شهید، دعای توسل برگزار شد . عکس های زیر پس از مراسم گرفته شد.

عکس ها را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب ...

15- نادر حزبه

اوایل جنگ سال شصت زمستان بود من و شهید حسام آبادی نوبتهای پستمون توی مسجد بعد از نیمه شب بود، رفتیم تو مسجد که درسامون رو بخونیم خطاب به شهید گفتم: آقای حسام آبادی! محمدرضا کلامم را قطع کرد و گفت: خواهش میکنم منو با اسم بزرگ(آقای حسام آبادی)صدا نکن و فقط بگو محمدرضا .

خودشان را دست بالا نمی گرفتند، لیکن خداوند نام آنها را به بزرگی در تاریخ ثبت نمود. یادشان گرامی و نامشان پر افتخار.

بعداز سه ماه ماموریت در گردان یاسر، برگشتم خونه دیدم تلویزیون سیاه و سفیدمون عوض شده. اون موقع کالای خانه رو مسجد توزیع می کرد. ازپدرم موضوع رو پرسیدم گفت: توکه نبودی تقاضا ی تلویزیون کردیمو محققگفت اولویت با خانواده فلان شخص می باشد که هم تلویزیون داشتند وهم فرداشتند.

شهید سعید کوتی مسئول توزیع کالاهای سهمیه ایی بود که از موضوع باخبر می شود و با ناراحتی خطاب به محقق می گوید: خانواده حزبه تلویزیونشون سوخته و از طرفی فرزندشان جبهه می باشد چه معیارهایی از این بهتر . واینگونه شد که صاحب تلویزیون بیست اینچ ناسیونال سیاه وسفید شدیم.

درجوانی عدالت داشتند و به همین دلیل خداوند گلچینشان کرد .

تاریخ ارسال: 09/02/1393

منهو حسین علی رحیمی؟(به زبان عربی)

دشمن همواره نسبت فرماندهان ما دچار نوعی توهم بود و آنها را افرادی با هیکل غیر عادی و بزرگ می پنداشت. لذا گاهی دوستانی که از جثه تنومندی برخوردار بودند آنها را "حرس خمینی!" خطاب می کردند.



ادامه مطلب ...

افطار کبود 5 و آخرین قسمت

نگهبان ها بدون هیچ مکالمه ایی ما را به سمت آسایشگاه مان هدایت کردند. به قاطع سه رسیدیم و من دیگر توان حرکت نداشتم، همان ابتدای قاطع و نزدیک آسایشگاه 17 چشمم تار شد و به زمین خورده و از حال رفتم.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:18 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

سیره و خاطراتی از شهدا

طی عملیات تفحص، در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد، یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود.

لباس زمستانی هم تنش بود. شهید دیگر لای پتو پیچیده شده بود.

معلوم بود که این درازکش مجروح شده است. اما سَرِ شهید دوم بر روی دامن این شهید بود، یعنی شهید نشسته سَرِ آن شهید دوم را به دامن گرفته بود.
پلاک داشتند، پلاک‌ها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است. 555 و 556.

فهمیدیم که آنها با هم پلاک گرفته‌اند. معمولاً اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم می‌رفتند پلاک می‌گرفتند. اسامی را مراجعه کردیم در کامپیوتر.
دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن شهیدی که درازکش است، پسر است. پدری سر پسر را به دامن گرفته است.

شهید سید ابراهیم اسماعیل‌زاده موسوی پدر و سید حسین اسماعیل‌زاده پسر است، اهل روستای باقر تنگه بابلسر.

منبع: http://epelak.blogfa.com/cat-34.aspx

آیا میدانید:

آیا میدانید: شروع جنگ ایران و عراق ازتاریخ 31/6/59 بوده است .

آیا میدانید: عراق با 12 لشکر زرهی ، مکانیزه ، پیاده و 36 تیپ مستقل از 3 محور ( جنوبی ؛ میانی ؛ شمالی) به ایران حمله کرده است.


آیا میدانید: عراق با ماشین جنگی (5400 دستگاه تانک ، 400 قبضه توپ ضدهوائی ، 366 فروند هواپیما ، 400 فروند هلی کوپتر ) به سرزمین اسلامی ایران حمله کرده است.


آیا میدانید : جنگ تحمیلی عراق بر ایران طولانی ترین و پرهزینه ترین و وسیع ترین جنگ بوده است ( 5/1 برابر جنگ جهانی اول ، 2 برابر جنگ جهانی دوم بوده است)

آیا میدانید: در طول8 سال دفاع مقدس 19 عملیات بزرگ ، 19 عملیات متوسط ، 125 عملیات کوچک توسط رزمندگان اسلام انجام شد.

آیا میدانید: جنگ تحمیلی عراق بر ایران 2887 روز (96 ماه ) و 8 سال طول کشیده است.

آیامیدانید : درطول نبرد 8 سال دفاع مقدس 1000 روز نبرد فعال بوده است.

30000 شهید نام علی
2000 شهید نام رضا
13000شهید نام حسین
5400 شهید نام عباس
4500 شهید نام اکبر
3500 شهید نام اصغر
2300 شهید نام قاسم داشته اند
وبقیه نامهای مطهر دیگری داشته اند.


آیا میدانید : از 213 هزار شهید 171235 هزار شهید درخط مقدم ، 16870 نفر براثر حملات هوائی و توپخانه وبقیه در مکانهای دیگر از جبهه به شهادت رسیده اند.

آیا میدانید:
۴۴ درصد شهدا سن آنها از16 تا20 سال

۳۰ درصد از21 تا 26 سال
۸ درصد 26 تا 30 سال
۱۸ درصد بالای 30 سال بوده اند...

یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:از عسل هم گواراتر , :: 12:5 :: نويسنده : محمدرضا مروانی

از عسل هم گواراتر...

چه دردی کشیده ...!!

بهتر نگاه کن ...
به جای پاهایش به صورت معصومش نگاه کن ...

آرامش را می بینی؟؟؟؟؟؟
و چه زیبا گفت حضرت قــــاسم (ع) ...

شهادت برای من از عسل هم گواراتر است...

منبع:http://rahbaram110.blogfa.com/category/17

تصاویر ارسالی از نادر بن سعید

شهید غلامرضامحمدی داره می خنده و من (نادربن سعید) بالا سرش ایستادم. گروهان نجف از گردان کربلا در فاو عراق

ادامه تصاویر را ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب ...

افطار کبود 4

فرمانده و همراهان وارد شدند و یکی یکی دوستان به وسط صحنه دعوت شدند. و پس از مختصر بازجویی که با توضیحات زندانبانان قاطع همراه بود، ضیافت اصلی آغاز شد و چوب فلک به میان آمد و پذیرایی شروع شد و با باتوم های دستی که آنرا با کابل های قوی تقویت کرده بودند و به صُنده(شیلنگ) معروف است به کف پا هایی که با چوب فلک بالا نگه داشته شده بود ضربات شدیدی وارد می کردند و در ادامه به کف پا اکتفا نکرده و هر جا که در دسترس بود نواخته می شد.



ادامه مطلب ...
پیوندهای روزانه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 880
بازدید کل : 20872
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 138
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه