میلاد لیلة‌القدر عالم وجود مبارک
گنجینه پنهان در سینه یاران
جمع آوری خاطرات شهداء و ایثارگران کوی نیرو
درباره وبلاگ


به وبلاگ گنجینه پنهان خوش آمدید. ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری شما می توانید از ادامه دهندگان آن باشید، همت کنید... از همه‌ی یاران تقاضا می‌کنیم که خاطرات خودشان را دریغ نکنند؛ زیرا دریغ ‌کردن خاطرات به نوعی به فراموشی‌ سپردن دوران جنگ است.
نويسندگان

لیلةالقدر عالم وجود
از زبان روایات و بیان آیت الله شاه‌آبادی
شاه‌کلید سیر و سلوک و تقرب الهی، محبت زهرای مرضیه است.
فاطمه که به صحرای محشر وارد شود، همه مردم آرزو می‌کنند ای کاش فاطمی بودند.

زهرای مرضیه، لیلة‌القدر عالم وجود است. و انسان خاکی را چه به شناخت مقام لیلة‌القدر عالم وجود. فقط می‌توان به این دلخوش بود که برایت مادری کند و تو دست به رشته‌های چادرش بیاویزی و خود را از وادی حیرت نجات دهی کهپیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در توصیف مقامش فرمود:در روز قیامت جبرئیل به فاطمه خطاب می کند: ای فاطمه! هرچه دوست داری از خدای خویش بخواه. فاطمه می‏گوید: "خدایا شیعیان من و فرزندانم را نجات بده". در این زمان خداوند به فاطمه می‏فرماید: "اینک در میان اهل محشر برو؛ هر کس که به تو پناهنده شود همراه تو وارد بهشت خواهد شد". در این هنگام همه مردم آرزو می کنند ای کاش فاطمی بودند.(بحارالانوار، ج8 ، ص53 ،روایت 62)

اما راه را باید از راه بلد و راه رفته پرسید و آموخت. آیت‌الله شاه‌آبادی یکی از همان راه بلدهاست. استاد عرفان حضرت امام (ره) از اولاد حضرت زهرا سلام الله علیها نبوده است، اما چنان محبت و سر و سری با لیلة‌القدر عالم امکان داشته است که همه او را به محب الزهرا(س) بودن بشناسند.

آیت الله نصر الله شاه آبادی در کتاب آسمانی «زندگی نامه حضرت آیت الله العظمی محمّد علی شاه آبادی» در توصیف محبت پدر به حضرت زهرا (س) می گوید:

آیت الله شاه آبادی می­فرمود:«سالک الی الله در صورتی می­تواند به جایی برسد که در ضمن سیر، اوّل مرتبه اتکاء به خانم حضرت صدیقه(سلام الله علیها)داشته باشد و این محبّت خانم حضرت صدیقه(سلام الله علیها)است که انسان را به راهی که باید برود هدایت می­کند و اگر نباشد اصلاً سیری وجود نخواهد داشت. ایشان از ائمّه علیهم السلام روایت می­کردند کهشما هر وقت محتاج می­شوید دست به دامن ما شوید و ما هر وقت گرفتار می­شویم دست به دامن مادرمان می­شویم. گرفتاری و احتیاج ائمّه (علیهم السلام) همان مقامات قرب الهی است که حد یقف ندارد و لذا ایشان می­فرمودمحال است سالک سیر و سلوک کند و به جایی برسد مگر از طریق خانم حضرت زهرا(سلام الله علیها) و البته منظور از این که به جایی برسد، نه این امور که مثلاً افکار رابخواند یا هر چیز می­خواهد برای او مهیّا باشد، نه! آن­ها اصلاً ارزش ندارد. آن چیزی که ارزش دارد مقام قرب پروردگار است واین مقام محقق نمی­شود مگر از طریق خانم حضرت زهرا(سلام الله علیها).»

بنقل از پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز(http://www.rajanews.com/detail.asp?id=187173)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 232
بازدید ماه : 526
بازدید کل : 21395
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 138
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه