داستان اسارت بدون یک شلیک43
گنجینه پنهان در سینه یاران
جمع آوری خاطرات شهداء و ایثارگران کوی نیرو
درباره وبلاگ


به وبلاگ گنجینه پنهان خوش آمدید. ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری شما می توانید از ادامه دهندگان آن باشید، همت کنید... از همه‌ی یاران تقاضا می‌کنیم که خاطرات خودشان را دریغ نکنند؛ زیرا دریغ ‌کردن خاطرات به نوعی به فراموشی‌ سپردن دوران جنگ است.
نويسندگان

 

 

 

 

 

 

جشن پتو یا تأدیب ستون!

 مجید مطیعیان بدنبال لو رفتن توسط ستون پنجم داخل آسایشگاه، مورد اذیت و آزار عراقی ها قرار گرفت و پس از پذیرایی مفصلی که از او بعمل آوردند، به آسایشگاه تحویل دادند، که  کبودی ناشی از شکنجه ها در آو نمایان بود. این صحنه برای بچه ها سنگین بود و باور این که آسایشگاه 19 ستون دارد مشکل بود. چند روزی بود که محمد م. رابه آسایشگاه ما آورده بودند. او از بسیجی های نوجوان و کم ظرفیت بود که فشارهای وارده را تحمل نکرده و به دام عراقی ها افتاده بود. تلاش های بسیاری برای بازگرداندن او صورت گرفته بود اما راه بجایی نبرد. شهرت خوبی نداشت و همه از ستون بودن او گلایه داشتند و هر جا می رفت دردسر درست می کرد و عده ای را لو می داد.

بچه ها اطراف آقا مجید جمع شدند و به تیمار او پرداختند و هر لحظه به خشم آنها افزوده می شد و گویا در تصمیمی نانوشته قصد تأدیب ستون را داشتند. دور آقا مجید حلقه تصمیم گیری شکل گرفت و همه مصمم شدند که امشب قبل از خوابیدن به حساب ستون برسیم و مقداری از خجالتش در بیاییم.

جای هر نفر در آسایشگاه بعرض شانه ها بود به همین خاطر شب موقع خواب برای اینکه برخی راحتر بخوابند، در وسط آسایشگاه فرش می کردند و می خوابیدند. گروه ضربت در اطراف ستون طوری موضع گرفتند که بمحض شروع عملیات در یک زمان کوتاه مراسم پتو را اجرا کنند و کسی لو نرود و همچنین قرار بر این شد که اگر ضربه ای قرار است وارد شود به صورتش وارد نشود تا در صبحگاهی مسئله ساز نشود. در این بین جانباز دو پا قطع از تبریز حسین آقای خرده فروش آتش تندی داشت و هر لحظه ممکن بود به ستون هجوم ببره و نقشه را به هم بزند. او نیز در آرایش قرار گرفت. 

 

ادامه دارد...


نظرات شما عزیزان:

عنبر19
ساعت10:55---27 خرداد 1393
باسلام

منظورتان از اذیت وازار همان شکنجه است دیگه


عنبر19
ساعت10:53---27 خرداد 1393
باسلام
توضیح عکس:ایستاده ازراست
محمدرضامروانی-مرتضی قربانی حسن تاجیک
نشسته ازراست جوادخویینی ها-مجیدمطیعیان


عنبر19
ساعت10:55---27 خرداد 1393
باسلام

منظورتان از اذیت وازار همان شکنجه است دیگه


عنبر19
ساعت10:53---27 خرداد 1393
باسلام
توضیح عکس:ایستاده ازراست
محمدرضامروانی-مرتضی قربانی حسن تاجیک
نشسته ازراست جوادخویینی ها-مجیدمطیعیان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 578
بازدید کل : 21447
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 138
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه